Android 11 Beta

Apa itu ?

Android 11 Diluncurkan, Apa Saja Fiturnya ?
101KFE Assistant | Portal Education News

Tampilan awal versi berikutnya untuk pengujian, pengembangan, dan masukan. Coba sekarang di perangkat 2, 3, 3a, atau 4 Anda. Setelah melalui proses Developer Preview, diam-diam merilis Beta pada Kamis 11 Juni 2020. Saat ini Versi Beta pertama hanya mendukung ponsel buatan yaitu . juga akan merilis Beta lewat Color-OS yang nantinya akan tersedia untuk ponsel Find X-2 dan X-2 Pro.

Sejarah

Android 11 Beta
Update Beta Preview 101KFE Assistant | Portal Education News

Pembangun pratonton yang pertama dikeluarkan pada 19 Februari 2020, sebagai gambar kilang untuk telefon pintar yang disokong (tidak termasuk dan XL generasi pertama). Ini bertujuan agar tiga pratonton pembangun bulanan akan dilancarkan sebelum keluaran ujian beta pertama, yang awalnya dijadualkan pada bulan Mei, dengan total tiga keluaran beta bulanan sebelum pelepasan sebenar pada Q3. Keluaran beta awam pada asalnya dijadualkan berlangsung di I/O, yang akhirnya dibatalkan kerana pandemik , jadi acara pelancaran dalam talian kini dirancang. Keadaan “kestabilan platform” dirancang untuk Jun 2020, dan keluaran terakhir dijangka berlaku pada suku ketiga 2020. Developer Preview 2 kemudian dikeluarkan pada 18 Mac, diikuti dengan Pratonton Pembangun 3 pada 23 April. Pada 6 Mei, mengeluarkan Pratonton Pembangun 4 yang tidak dijangka, kerana mereka mendorong keseluruhan kerangka rancangan untuk ke hadapan sebulan, menetapkan tarikh untuk ujian beta pertama bagi 3 Juni.

Trending sekarang :
Jangan Takut Teknologi

Ciri-ciri

Android 11
illustrasi Peluncuran Beta Preview 101KFE Assistant | Portal Education News

Ciri platform baru yang disertakan dalam termasuk peningkatan untuk menyokong telefon pintar yang boleh dilipat (termasuk sokongan untuk sensor sudut engsel), (termasuk API untuk membezakan rangkaian NR yang berdiri sendiri), Projek Utama (servis komponen sistem melalui Play Store), dan High Efficiency Image File Format (HEIF). Sokongan untuk pengesahan panggilan STIR/SHAKEN juga akan disertakan. juga menyatakan rancangan untuk “bahagian perbualan khusus dalam bayangan pemberitahuan”, kemampuan untuk hanya memberikan izin tertentu kepada aplikasi berdasarkan kes (serupa dengan 13), dan untuk memperkenalkan penguatkuasaan yang lebih kuat terhadap “penyimpanan teropong” “sistem.. Sekiranya reboot secara automatik selepas kemas kini sistem, aplikasi dapat menyambung semula secara automatik dan mendapatkan semula akses ke storan yang disulitkan tanpa kelayakan. dilengkapi dengan UI “aplikasi terbaru” baru dan kemampuan untuk buat asal penutupan aplikasi secara tidak sengaja, serta kemampuan untuk mengubah kepekaan gerak isyarat. Penambatan Ethernet disokong apabila peranti disambungkan ke penyesuai USB-ke-Ethernet.

Trending sekarang :
Kelebihan dan Kekurangan Dark Mode

 

Bacaan Terkait Beta

Content Protection by DMCA.com

Post Disclaimer

Informasi yang terkandung dalam pos ini hanya untuk keperluan informasi umum. Informasi ini disediakan oleh Android 11 Beta dan sementara kami berusaha untuk menjaga agar informasi tetap terbaru dan benar, kami tidak membuat pernyataan atau jaminan dalam bentuk apa pun, tersurat maupun tersirat, tentang kelengkapan, keakuratan, keandalan, kesesuaian, atau ketersediaan dengan menghormati situs web atau informasi, produk, layanan, atau gambar terkait yang terdapat pada pos untuk tujuan apa pun. 101 Portal Education News

Trending sekarang :
Android 11 Diluncurkan, Apa Saja Fiturnya ?

3 KOMENTAR

TINGGALKAN KOMENTAR

Silakan masukkan komentar anda!
Silakan masukkan nama Anda di sini